L'Assemblea di i Zitelli - L'Assemblée des Enfants.

U 9 di ghjungnu di u 2016, Chloé Sechi è Ghjuvan Francescu Bonnet di a 5a bislingua à u cullegiu A.Giovoni sò mossi cù i so prufissori : Ma Mercuri (lingua corsa), Mr Paganelli (Storia / Giugrafia) è u sgiò Principale di u cullegiu Gilles POLI, à a Cullettività Tarrituriale di Corsica à scuntrà l’eletti sopra locu.
Eranu incaricati di riprisintà a so scola è u so Cullegiu à l’Assemblea di i Zitelli.
Poca a ghjente quellu ghjornu ! 51 zitelli, parenti, insignanti, u parsunale tarrituriale : tutti pronti pà accoglieci è guidaci durante stu dopu meziornu di festa. Capunanzu, anu travagliatu cù i cumpagni è i so prufissori pà almanaccà una dumanda urale bislingua chì sarà fatta à u Prisidente di l’Assemblea di Corsica.
Anu sceltu u tema di u cappià di l’animali ch’hè a causa di a messa in piriculu
di a vita di quelli chì cundocenu e vitture ma dinò una di e cause di a strughjitura di u nostru patrimoniu campagnolu.
A so dumanda essendu stata ritinuta da una ghjuria à u Ritturatu, Chloé è Ghjuvan Francescu l’anu fatta cù a so più bella voce incù passione.
U sgiò Prisidente di l’Assemblea : Ghjuvan Guidu Talamoni hà stat’à sente cù assai intaressu, tutte e dumande fatte da i participanti è ci hà rispostu cù primura è d’una manera chjara.
À a fine di i cuntrasti, ogni zitellu hà ricivutu un diplomu, un saccu cù rigali, fendu una fotò à fianc’à u Prisidente di l’Assemblea, poi una merenda hè stata sirvuta à tutti i nostri giovani Cunsiglieri Tarrituriali d’un ghjornu è dinò à tutti quelli chì c’eranu.
Ghjè stata un’ accolta propiu piacevule è ringraziemu tutti quelli ch’anu participatu à a riescita di a quarta Assemblea di i Zitelli.

Le 09 juin 2016, Chloé Sechi et Jean François Bonnet élèves de 5ème bilingue au collège Arthur Giovoni, se sont rendus en compagnie de leurs Mprofesseurs : Mme Mercuri (langue corse), Mr Paganelli (Hist/Géo) et de Monsieur POLI, Principal du collège, à la Collectivité Territoriale de Corse afin de rencontrer les élus présents.
Il s’agissait pour eux de représenter leur classe et leur Collège à l’Assemblée des Enfants.
Il y avait du monde ce jour là ! 51 enfants, des parents, des enseignants, le personnel territorial : tous sur le pied de guerre pour nous accueillir, et nous guider au cours de cette après-midi festive.
Auparavant, avec leurs camarades et leurs professeurs, ils ont planché pour élaborer une question orale bilingue à poser au Président de l’Assemblée de Corse.
Ils ont choisi comme thème la divagation du bétail, cause de la mise en péril de la vie des automobilistes mais aussi une des causes de la destruction du patrimoine rural.
Leur question ayant été retenue par un jury au Rectorat Chloé et Jean François ont pu s’exprimer de leur plus belle voix avec passion.
Mr le Président de l’Assemblée : Ghjuvan’ Guidu Talamoni a écouté avec grand intérêt, toutes les questions posées par les participants et a pris soin d’y répondre clairement.
À l’issue des débats, un diplôme et un sac avec des cadeaux ont été remis à chaque enfant, photographié aux côtés du Président de l’Assemblée, puis un goûter a été servi à tous les petits Conseillers Territoriaux d’un jour ainsi qu’à toutes les personnes présentes ce jour là.
L’accueil à l’Assemblée a été très chaleureux et nous remercions tous ceux qui ont contribué à la réussite de la quatrième Assemblée des enfants.

Photo CTC

Autour de la table en préparation de la séance. In giru à u tavulinu pà appruntà a seenza. Photo CTC.

Chloé pose sa question. Chloé face a so dumanda. Photo CTC.

Jean François pose sa question. Ghjuvan Francescu face a so dumanda. Photo PM.

Remise de diplôme par le président de l'Assemblée de Corse. Rimessa di u diplomu da u sgiò Prisidente di l'Assemblea. Photo CTC.

Chloé et Jean François conseillers territoriaux d'un jour. Chloé è Ghjuvan Francescu cunsiglieri tarrituriali d'un ghjornu. Photo PM.

Jeudi 16 Juin 2016
JM