SÉJOUR BILINGUE À VIZZAVONA - FÉVRIER 2015.

Les élèves de la classe de 5 ème bilingue du Collège Arthur Giovoni ont passé cinq jours au cœur de la forêt de Vizzavona.

Que d'effervescence ce lundi 16 février à la gare d'Ajaccio!
C'est en effet l'heure du départ pour les élèves de 5ème 1, accompagnés de leurs professeurs de SVT, Mme Cubells, LCC, Mme Mercuri, Histoire Géographie , M Paganelli et Mathématiques , M Raffalli; destination : "a casa di a natura" en plein cœur de la forêt de Vizzavona.
Cette année, la neige est au rendez-vous pour une aventure de 5 jours dont l'objectif est la connaissance du patrimoine naturel, culturel et historique de notre île.
Comme toujours, l'accueil à Vizzavona est chaleureux et les activités proposées sont nombreuses :  exploration de la forêt, lors de mémorables sorties en raquettes, avec observation de la faune et de la flore ( dont les emblématiques larici et sittelle), parcours d'orientation mais aussi découverte des métiers d'antan, de la façon de vivre des anciens, sculpture ...
Un programme varié et très chargé qui permet de sensibiliser les élèves à l'environnement et à la nécessité de préserver nos richesses et notre patrimoine. On mise sur la pédagogie mais aussi sur le côté ludique des activités et les élèves découvrent que l'apprentissage ne se fait pas exclusivement entre les murs d'une classe.
Ils sont occupés dès le matin et investissent les lieux jusqu'à tard le soir avec promenades et ateliers nocturnes.
Grâce à l'équipe du PNRC, compétente et dynamique, c'est un beau séjour, de qualité, mêlant l'histoire géographie, les SVT et la langue corse car toutes les activités proposées sont bilingues, sans oublier le côté humain car nous vivons véritablement en famille pendant cinq jours.
Un grand merci à Cécile, Chantal, Augustin et Jean-Michel pour leur gentillesse et leur dévouement.
 Rendez-vous est déjà pris pour l'année prochaine!

Les professeurs de la classe de 5ème1

Spassighjata bislingua in Vizzavona

Chì rimusciu, quellu luni u 16 di farraghju in gara di u trennu d’Aiacciu !
D’infatti, ghjè ora di parte pà i sculari di 5a1, accumpagnati da i so prufissori : Ma Cubells,
Ma Mercuri, Mr Paganelli è Mr Raffalli .
Si ne vanu à « A Casa di a Natura » in la furesta di Vizzavona à u pede di u Monte d’Oru .
Cust’annu a neve s’hè invitata à sta mossa di cinque ghjorni chì ghjuvarà à fà cunnosce u patrimoniu naturale, culturale è storicu di a nostr’isula.
Sicondu u solitu, l’accolta à a Casa hè piacevule è amicheule .
L’attività pruposte sò varie è numarose : scuperta di a furesta, spassighjate in racchette, ussirvazione di l’animali , di e piante  (larici, nocca,soprafrasca, pichjarina è pichji …),  parcorsu d’urientazione, ma, dinò scuperta di i vechji mistieri (pastore,pippaghju,sigantinu), usi è usanze di l’antichi .
Un prugramma, propiu riccu è tracarcu chì permette à i nostri sculari d’esse sinsibuli à u so ambiente ;
sopratuttu a necessità di prutegge e nostre ricchezze è u nostru patrimoniu .
Da la mane à la sera i sculari sò affaccindati è s’impatruniscenu di e loche sin’à tardi. Anu fattu  una spassighjata di notte in furesta cù e lampane à u cilente !
Cù l’aiutu di a squadra di u PNRC, valente è dinamica, ghjè statu un suggiornu di qualità, duve si sò mischiati, Storia è Giugraffia, Scenze è Vita di a Tarra è Lingua Corsa di sicuru ! Ch’ elli sianu ringraziati di core pà a so bravezza, a so divuzione è a so pacienza.
Ci semu ritrovi in famiglia cù Cicilia, Chantal, Austinu è Ghjuvan Michele u nostru cucinaru di talentu, chì ci hà appruntatu ripasti di qualità in quantità ! Un bellu focu di deda è di legne secche ci riscaldava durante i ripasti ! Ci semu campi !
Sianu ringraziati dinò tutti quelli chì ci anu aiutatu à fà di sta mossa una bella riescita :
Madama Peraldi, Principale di u culleghju, a CTC, I servizii di u Camin’ di farru, i culleghi prufissori, i parenti di i sculari, è sopratuttu i sculari di quinta una pà a vendita di i biglietti di luttaria .
À tutti , dicemu : À l’annu prossimu !

Risate è vultulate in la neve.

In lu trennu, gioia di parte.

Ci riceve Bianchina.

Cullazione vicinu à un bellu focu.

Pronti à amparà.

SÉJOUR  BILINGUE À VIZZAVONA -  FÉVRIER 2015.

Pruminata in racchette è pallunate!

Suvitate a guida è chì nimu ùn cansi !

Franchendu u Fulminatu.

SÉJOUR  BILINGUE À VIZZAVONA -  FÉVRIER 2015.

L'acqua corre linda è chjara.

A so maestà u monte d'Oru, vistuta di neve.

Ci rifiatemu appena.

SÉJOUR  BILINGUE À VIZZAVONA -  FÉVRIER 2015.

Chantal spiega è i zitelli sò attenti.

SÉJOUR  BILINGUE À VIZZAVONA -  FÉVRIER 2015.

S'appronta u parcorsu d'urientazione.

Calchì ghjustra à u baby foot prima d'andà à dorme.

Si stà bè à pusà nant'à u bancu in furesta.

In puntu di partenza, belli ricordi, cori allegri, ma tristezza di rientre in casa.

Mercredi 25 Mars 2015