Séjour bilingue à Vizzavona en février 2014

Séjour bilingue à Vizzavona

Les élèves de la classe de 5ème 1 du collège Arthur Giovoni se sont rendus à Vizzavona du 17 au 20 février, accompagnés par trois de leurs enseignants, Mmes Mercuri et Cubells et Mr Gabrielli. C'est en trinnichellu que le groupe a rejoint "a casa di a natura" au pied du Monte d'Oru pour une découverte du patrimoine naturel et historique de notre île.
Ce séjour a été riche en découvertes et en émotions. De nombreuses activités variées alternant sorties sur le terrain et séquences d'exploitation en salle furent proposées.
De belles promenades dans la forêt ont ainsi permis la lecture de paysage et la découverte de la faune et de la flore. Quelque espèces récoltées furent par la suite étudiées en laboratoire. Les élèves ravis ont été tout particulièrement impressionnés par l'observation des adultes et des larves de salamandre. Ils ont pu également découvrir "in situ" des espèces menacées et protégées, comme la sittelle.
Le patrimoine préhistorique ne fut pas oublié, une randonnée jusqu'à l'abri sous roche Southwell permit de mieux connaître les premiers habitants de l'île.
Il fut abordé aussi cet épisode particulier de l'histoire de la Corse : l'arrivée des touristes anglais liée à la construction du chemin de fer. Au programme également, un parcours d'orientation et une mémorable sortie nocturne sous la pluie.
Toutes ces activités ont aussi permis de responsabiliser les élèves dans leur comportement. Ils ont pu tester leurs connaissances sur le terrain, dans grand nombre de disciplines et en particulier en langue corse car toutes les activités proposées par le PNRC sont bilingues.
L'accueil chaleureux de tout le personnel de la "casa di a natura" a contribué à rendre ce séjour inoubliable.
À présent, les élèves vont s'atteler à la rédaction d'un carnet de voyage à partir de leurs notes, photos et souvenirs.
Dominique Cubbells.

Mossa pedagogica in Vizzavona à a Casa di a Natura.

I sculari di a 5a bislingua di u Cullegiu A. GIOVONI si sò tramutati in Vizzavona da u 17 à u 20 di farraghju in cumpagnia di i so prufissori : Me CUBBELLS è MERCURI è Mr GABRIELLI.
Cù « trinnichellu », sò scalati à a Casa di a Natura nidicata à u pede di u Mte D’Oru.
Culà anu scurpatu una pagina di u patrimoniu naturale è storicu di a nostr’isula.
Una mossa ricca di scuperte è d’emuzione.
Varie attività sò state pruposte : surtite nant’à u tarrenu è splutazione in sala di travagliu.
Belle spassighjate in la furesta di faii è di larici ch’anu permessu « a lettura di e loche »,
a scuperta di l’animali è di e piante. Calchì spezia racolta è studiata dopu in laburatoriu. I zitelli
stavanu ochj'imbarullati davant’à u pass’è vene di e capacciute di u catellu muntaninu .
Sopra locu anu fattu cuniscenza cù e spezie prutette è minacciate, cum’è a Pichjarina.
In quant’à u patrimoniu storicu micca sminticatu ci hà purtatu, ellu, tuttu viaghjendu in furesta sin’à
l’ aggrottu « Southwell » duve i nostri zitelli si sò familiarizati cù i prim’abitanti di l’isula.
Hè stata ammintata a ghjunta di i turisti inglesi è a custruzzione di u camin di farru. Anu fattu ancu un parcorsu d’urientazione, a visita ubligatoria di a « Piscia di l’Inglesi » chì stindia u so vele biancu di spusata imberninca nant’à e sciappe diventate sculisciole. Pà i vigliacchi una spassighjata in furesta di notte tempu cù e lampare è sott’à l’acqua chì piuvicinava. Sò tutte st ’attivività ch’anu resu i nostri sculari « rispunsevuli ». Anu fattu e so prove nant’à u tarrenu, in parechje materie : scenze, storia, matematiche è sopratuttu in lingua corsa chì ci vole à incalcà nant’à u fattu chì l’attività pruposte da l’agenti di u Parcu Rigiunale sò bislingue. È poi ùn si pò compie senza parlà di s’accolta amabile è di core di u parsunale di a Casa : Chantal, Cicilia, Austinu, Ghjuvan Mighele simpatichi è cumpetenti ch’anu participatu à fà di sta mossa unu di i mumenti prediletti stampati pà sempre in la mente di i nostri sculari è di noi tutti.

Sianu ringraziati quì tutti quelli ch’anu datu forza è aiutu à stu prugettu : a Cullettività Territuriale di Corsica, a Direzzione ci u Cullegiu A.GIOVONI, u Parcu Rigiunale è i so agenti, u parsunale di u Camin di Farru è di sicuru i sculari di 5a bislingua ch’anu fattu duie luttarie !
À cust’annu chì vene !
Paulella Mercuri.

Les élèves de la classe de 5ème bilingue, bien attentifs.

Séjour bilingue à Vizzavona en février 2014

Abri sous roche Southwell - Aggrottu Southwell

L'aggrottu di i sgaiuffi.

Cascade des anglais - Piscia di l'inglesi

Crocus de Corse - Zaffranu corsu.

Cusì stanchi!

Le séjour est terminé - Si parte